На першій панельній дискусії серпневої конференції МОН України за модерацією заступника міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитра Завгороднього дискутували про стан і розвиток диджиталізації освіти в Україні.
З початку повномасштабного вторгнення 1,5 мільйона дітей жодного дня не вчилися очно. Нині понад 500 тисяч українських дітей все ще перебувають за кордоном і навчаються дистанційно. 1,2 мільйона дітей навчаються у змішаній формі: частина занять онлайн, частина очно.
У дистанційній освіті гаджет — базова потреба. Проте не всі діти мають особистий девайс для навчання. Цьогоріч уже 35 тисяч учнів отримали гаджети і ще приблизно 30 тисяч отримають. Серед учителів майже 160 000 за останні 2 роки отримали девайси, ще 80 000 їх потребують.
Поділилися можливостями платформи «Дія.Освіта», на якій доступні тести, інтерактивні симулятори, освітні серіали, вебінари. Матеріали охоплюють приблизно 50 професій. А також на платформі можна будувати власну траєкторію навчання. Анна Сидорук розповіла про проєкт команди Освіторії REducation — Штаб невідкладної допомоги освітянам, який допомагає відновлювати освітній процес. У межах цього проєкту планують підготувати 11 тисяч учителів та локальних тренерів.
Багато освітян покращують свої цифрові навички, зокрема 22 тисячі з них долучилися до програми з безпечнішого простору в інтернеті, а понад 200 тисяч — до проєкту «Цифрові інструменти Google для освіти».
Інструменти цифровізації освіти
Пізніше на панелі представили інструменти цифровізації освіти. Серед основних напрямів діяльності: модернізація автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту (АІКОМ), електронна взаємодія, національний облік дітей, зміни до нормативно-правових актів, е-діловодство, державна статистика та звітність, інструменти для освітніх управлінців.
Мобільний застосунок для початкової школи «Вивчаю — не чекаю» презентували лідерка проєкту «Can’t Wait to Learn Ukraine» Олена Онищенко та учитель початкових класів Віктор Ткач зі своїми учнями. Це безоплатний застосунок для інтерактивного навчання учнів і учениць 1–4 класів, у якому дітям допомагають навчатися віртуальні герої різноманітних професій. Додаток можна використовувати вдома, у школі або дистанційно, індивідуально або з цілим класом, в Україні та будь-якій точці світу, а ще він працює без постійного інтернет-зв’язку.
Штучний інтелект в освіті
Наостанок керівник відділу стратегічних і урядових ініціатив Google for Education Вільям Флоранс та CEO і співзасновник студії онлайн-освіти EdEra Ілля Філіпов розповіли, як навчати за допомогою штучного інтелекту, навіщо цей інструмент освітянам та тренди в освіті.
Аналітичне мислення є дуже важливою навичкою, яку можна набути за допомогою штучного інтелекту. Також ШІ можна використовувати як вправу на фактчекінг — він часто генерує неточну інформацію. А ще цей інструмент дозволить підвищити продуктивність та зекономити час на рутинних завданнях. На уроках ChatGPT можна використати як учасника освітнього процесу, наприклад, товариша з навчання, опонента, мотиватора чи наставника.
За матеріалами МОН України