Особливості впровадження профільної середньої освіти

7 травня на базі платформи «Освіта» Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад,  за підтримки Швейцарсько-українського проєкту DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» відбувся онлайн-діалог з керівниками органів управління освітою в громадах та керівниками закладів загальної середньої освіти.

До заходу долучилися понад 400 учасників, які зібрались, щоб отримати кваліфіковані відповіді на запитання щодо реформи профільної середньої освіти, до якої активно готуються на місцях. Адже планування мережі академічних ліцеїв потребує розуміння необхідності змін та узгодження з громадами.

Головна мета реформи профільної середньої освіти — індивідуалізувати освіту у старшій школі та наблизити її до потреб кожного учня / учениці. Школярі зможуть обирати профіль навчання, курси та предмети, а школи проводитимуть якісну профорієнтаційну роботу. Відбудеться відокремлення старшої школи від базової — створення академічних ліцеїв.

Громади спільно з обласними військовими адміністраціями вже почали проєктувати мережу академічних ліцеїв. Ці заклади мають бути великими, щоб обʼєднувати учнів у групи для вибору предметів / курсів та мати можливість створити відповідну матеріально-технічну базу. А мережа загалом має бути такою, щоб забезпечити широкий вибір профілів для учнів із сіл і маленьких міст. Це можуть бути або багатопрофільні ліцеї, або кілька ліцеїв із різними профілями на доступній відстані. Тож учням, поблизу домівок яких не буде ліцеїв, потрібно забезпечити можливість доїжджати на навчання і/або проживати в пансіонах при ліцеях.

МОН розпочало роботу над пілотуванням профільної середньої освіти, зокрема, 25 шкіл з усієї України першими розроблятимуть й апробуватимуть нові освітні моделі, а з 2027 року в Україні вже повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв.

Заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків зазначив: «Проєктування мережі закладів освіти в кожній області України та окремій громаді передбачає тісну співпрацю МОН, обласних військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування та асоціацій органів місцевого самоврядування. Реформу профільної середньої освіти плануємо знизу вверх: спочатку аналізуємо перспективну та спроможну мережу академічних ліцеїв, професійних коледжів і закладів ФПО в кожній області, після чого внесемо необхідні зміни в законодавство та підзаконні акти. Тільки так зможемо врахувати всі виклики й винятки, з якими можуть стикнутися громади під час реалізації реформи».

Тому для обговорення цілей реформи та специфіки її впровадження МОН ініцювало візити в регіони. З середини травня заплановано зустрічі з головами громад і керівниками органів управління освітою в регіонах, громадські обговорення та комунікації реформи на місцях.

Учасники вебінару почули відповіді й на інші запитання, а саме щодо:

  • нового положення про атестацію та особливості підвищення кваліфікації вчителів;
  • правил організації дистанційного навчання у громадах із підвищеним рівнем небезпеки у зв’язку з воєнними діями;
  • вимоги щодо отримання субвенцій на:

➡️ облаштування укриттів;

➡️ реконструкцію та оновлення харчоблоків у закладах загальної середньої освіти;

➡️ оновлення мультимедійного та комп’ютерного обладнання в НУШ.

Запис зустрічі можна переглянути за покликанням.

За публікацією МОН України

Copyright © 2015-2021 «Портал створено в рамках проекту «Партисипативнадемократія та обґрунтовані рішення на місцевому рівні в Україні», якийвпроваджується Асоціацією міст України спільно з Норвезькою асоціацією місцевих регіональних владза фінансової підтримки МЗС Норвегії»

Написати нам

    * обов’язкові для заповнення поля