Результати дослідження “Думки вчителів, керівників шкіл, освітніх експертів, учнів та їхніх батьків щодо якості освіти”, проведеного на замовлення Державної служби якості освіти України, свідчать, що основним критерієм якості освіти для директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та освітніх експертів є оволодіння ключовими компетентностями.
Найважливішими критеріями якісної освіти є:
оволодіння ключовими компетентностями (91% експертів, 81% директорів шкіл та 70% учнів вважають важливим),
оволодіння наскрізними уміннями (82% експертів та 69,5% директорів),
всебічний розвиток учнів (67% експертів та 78% директорів шкіл).
Батьки насамперед називають:
цікавість навчання (71%);
всебічний розвиток (54%);
компетентності (50%).
Для учнів найважливішими виявились:
компетентності (70%);
цікавість навчання (66%);
високі результати ЗНО (49%);
всебічний розвиток (47%).
Серед чинників, які найбільше впливають на якість освіти, першими в рейтингу для експертів, директорів, учителів і батьків є:
співпраця між учасниками освітнього процесу;
безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу/цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо);
кваліфікація педагогічних працівників та комфортне психологічне середовище.
Експерти, директори, вчителі та батьки до відповідальних за якість освіти учнів зараховують учителів, самих учнів і батьків. Серед учнів домінує думка, що основну відповідальність несуть самі учні та вчителі, причому 58% учнів вважають самих себе найбільш відповідальними.
Довідково.
Дослідження “Думки вчителів, керівників шкіл, освітніх експертів, учнів та їхніх батьків щодо якості освіти” проведене у жовтні-листопаді 2020 року дослідницькою агенцією “Vox Populi Agency” на замовлення Державної служби якості освіти України.
Для проведення дослідження розроблено репрезентативну вибірку цільових шкіл. Вибіркою охоплено 13 областей, 60 шкіл, які відтворюють структури регіональну і за типом населеного пункту, що забезпечує репрезентативність отриманих результатів.
Опитування здійснювалося методом онлайн-інтерв’ю. Всього було опитано 59 директорів, 1560 учителів, 1631 представника групи батьків, 899 учнів і 752 експерти.