У разі порушення прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту МОН не погоджуватиме рішень щодо реорганізації чи ліквідації закладів. На цьому наголосив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
«Одне зі стратегічних завдань освітніх реформ – забезпечити право на якісну освіту дітям з особливими освітніми потребами, тим більше, коли йдеться про специфічну організацію освітнього процесу та надання високоспеціалізованих комплексних послуг», – зазначив Міністр.
Сергій Шкарлет розповів, що у квітні 2021 року набув чинності Закон України щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі та захисту прав учасників освітнього процесу.
Згідно з його положеннями відбувається оптимізація мережі спеціальних шкіл задля створення нових можливостей для дітей, які потребують індивідуального підходу в навчанні.
«МОН та я особисто підтримуємо депутатську ініціативу щодо моніторингу ситуації з реалізації згаданого закону на місцях. Ми наполягаємо на необхідності зважених підходів засновників до оптимізації мережі таких шкіл, а особливо, коли йдеться не просто про утримання закладів, а про право дитини на освіту», – підкреслив Сергій Шкарлет.
Міністр звернув увагу засновників, що на їхній території спеціальні заклади для навчання дітей з особливими освітніми потребами повинні існувати, адже діти, які за своїми психофізичними особливостями не можуть навчатися в інклюзивних класах та потребують особливої підтримки, не можуть бути позбавлені права на освіту.