Основний етап Міжнародного дослідження якості освіти PISA, який було заплановано на 2021 рік, через пандемію COVID-19 перенесено на 2022 рік. 9 грудня 2020 року Уряд адаптував необхідні нормативні документи до відповідного рішення, ухваленого раніше Організацією економічного співробітництва і розвитку.
Основний етап чергового циклу дослідження PISA було заплановано на 2021 рік. Йому мав передувати пілотний етап у 2020 році. Однак через карантинні обмеження, пов’язані з пандемією COVID-19, країни-учасниці дослідження PISA, з-поміж яких і Україна, не змогли провести пілотний етап дослідження.
Зважаючи на ситуацію, Організація економічного співробітництва і розвитку, яка відповідає за проведення дослідження PISA, ухвалила рішення продовжити поточний цикл дослідження та змістити всі наступні цикли PISA на один рік.
Відповідно поточний цикл PISA матиме назву Міжнародне дослідження якості освіти PISA-2022, а його основний етап відбудеться у 2022 році.
PISA (Program for International Student Assessment) – міжнародне дослідження, що проводиться з 2000 року в 80+ країнах. Кожні три роки дослідження вивчає рівень оволодіння читацькою, математичною та природничо-науковою компетенціями у 15-річних підлітків. PISA не перевіряє, чи засвоїли учні зміст освітньої програми, а оцінює, наскільки учні здатні використовувати здобуті знання, уміння та навички в реальному житті.
У дослідженні беруть участь 15-річні підлітки, оскільки саме в цьому віці у більшості країн світу закінчують здобуття обов’язкової освіти. Українські підлітки цього віку, які взяли участь у PISA, під час дослідження навчались у різних класах закладів загальної середньої освіти, на 1-му курсі закладів вищої освіти І–ІІ рівнів акредитації або у закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
Тести доповнено анкетуванням учнів/студентів, учителів/викладачів, керівників закладів освіти, батьків. Таким чином PISA вивчає фактори, які впливають на успішність підлітків – кваліфікацію вчителів, зміст освітніх програм, кількість часу на навчання, залученість батьків до участі в житті закладу освіти, загальні цінності особистості тощо.