КОНЦЕПЦІЯ
діяльності Тернопільського комунального методичного центру
науково-освітніх інновацій та моніторингу
з надання освітньої послуги у сфері післядипломної освіти
для осіб з вищою освітою шляхом започаткування
провадження освітньої діяльності за здобутою спеціальністю
Галузь знань 01 Освіта / Педагогіка
011 – Освітні, педагогічні науки
Підставами для організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Тернопільському комунальному методичному центрі науково-освітніх інновацій та моніторингу (ТКМЦ НОІМ) є:
Формування контингенту слухачів планується здійснювати на засадах:
Код та найменування спеціальності. Рівень вищої освіти
Освітня діяльність започатковується у сфері післядипломної освіти для осіб з вищою освітою (6 – 8 рівень Національної рамки кваліфікацій), відповідно до ст. 18, 54, 59 Закону України «Про освіту», ч.3 ст. 27 Закону України «Про загальну середню освіту», ч.2 ст. 19 Закону України «Про дошкільну освіту», ч.6 статті 10 Закону України «Про позашкільну освіту», ст. 46 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» в галузі знань 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки.
Навчальний процес організується за різними видами неформального та інформального навчання (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, різнотипних семінарах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна) (ст. 8, 9, 59 Закону України «Про освіту»).
Орієнтовний перелік спеціалізацій та освітніх програм об’єднаний у 3 програми відповідно до рекомендацій ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Академії педагогічних наук України (Курикулум підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівників закладів освіти галузі знань 01 Педагогічна освіта, протокол №2 від 12.04.2017 вченої ради ЦІППО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України; протокол №3 від 20.04.2017 науково-методичної ради ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України).
Для вивчення педагогам пропонуються 3 освітні програми:
Окремим компонентом педагогічного процесу є контроль засвоєння освітніх програм, що забезпечує зворотний зв’язок, визначення рівня досягнення педагогом завдань підвищення кваліфікації, який діагностує рівень організації навчального процесу, об’єм та якість набутих знань та вмінь, аналізує персональний досвід у вирішенні виробничих проблем, виявляє освітні потреби учителів.У процесі навчання педагогічні працівники мають право самостійно обирати із запропонованих програм окремі розділи, які викликають у них найбільше зацікавлення (ст. 54, 59 Закону України «Про освіту»).
Вибір розділу/теми для вивчення супроводжується самостійною реєстрацією педагога у складі навчальної групи. Навчальний процес у групі розпочинається в міру її формування, здійснюється щотижня в обсязі 2-6 год у формі різнотипних (відповідно до навчально-тематичних планів) навчальних занять.
Орієнтовний перелік спеціалізацій та розділів освітніх програм, загальний обсяг годин з розшифровкою форм проведення занять за усіма програмами, перелік основних компетентностей, якими повинен оволодіти слухач післядипломної освіти, затверджено навчальним планом .
Програми підвищення кваліфікації визначають науково обґрунтований зміст навчання та вимоги до рівня знань і вмінь слухачів. Розробляються членами групи забезпечення спеціальності для кожної категорії слухачів на основі кваліфікаційних характеристик та типових професійних програм (стандартів підвищення кваліфікації). Програми погоджуються та затверджуються в установленому порядку.
На різних етапах підвищення кваліфікації основними формами реалізації навчального процесу є: лекції, семінари, практичні та індивідуальні заняття, тренінги, конференції з обміну досвідом, виставки, контрольні заходи, консультації, самостійна робота слухачів під час дистанційного етапу навчання.
Форми занять визначаються викладачами. Перевага надається інтерактивним та самостійним формам організації навчання.
Після завершення навчання за освітніми програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників із сумарним обсягом не менше 150 год слухачі отримують посвідчення / сертифікат установленого зразка.
Загальний обсяг у кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи усіх розроблених розділів освітніх програм (без визначення спеціалізації) складає 293 години – 9,7 кредитів. Сумарна кількість годин за спеціалізаціями складає 1380 год, в середньому 2-4 кредити ЄКТС на кожну з 22 спеціалізацій. Підвищення кваліфікації здійснюється для особи в обсязі не менше 150 год (5 кредитів ЄКТС) упродовж 5 років (ст.27 Закону України «Про загальну середню освіту», п. 3.2 Концепції розвитку педагогічної освіти). Цикл навчання складає 7 тижнів у 8 групах з максимальним наповненням 25 осіб, загалом – 200 слухачів. Упродовж календарного року освітній процес організовуватиметься за 6 навчальних циклів, що дасть змогу забезпечити підвищення кваліфікації для 1100 слухачів.
Облік навчальних занять та участі у них слухачів здійснюється у журналах обліку навчальних занять.
Дані про підвищення кваліфікації кожного педагога облікуються в його особистому електронному кабінеті / ваучері на веб-ресурсі, з можливістю доступу до останнього керівника закладу освіти, де працює педагог.
Професійні стандарти, на дотримання яких планується спрямувати навчання, визначають необхідні компетентності, знання та вміння педагогічних працівників, і включають у себе вісім основних функцій, які повинен здійснювати педагог.
Для учителів початкових класів професійний стандарт затверджено наказом Міністерства соціальної політики України від 10.08.2018 № 1143 «Про затвердження професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти».
Перелік основних компетентностей, якими повинен оволодіти слухач системи неперервної післядипломної освіти, включає такі ключові компоненти:
Орієнтовний перелік професійних кваліфікацій, які планується надавати:
знання і розуміння
вміння
– конструювати та реалізувати сучасні програми навчання дітей із використанням різноманітних методів, форм і технологій, розвивати навички використання інформаційно-комунікаційних технологій;
– діагностувати освітній процес і складати індивідуальні освітні карти дій для становлення дитини як особистості, громадянина, інноватора;
– керувати проектною діяльністю учнів / вихованців;
– організовувати освітньо-розвивальне середовище;
– виявляти сучасні тенденції розвитку освіти, враховувати їх у професійній діяльності, проектувати власну програму професійно-особистісного зростання;
диспозиції
Вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання.
Педагогічні працівники, які виявлять бажання підвищувати кваліфікацію при Тернопільському комунальному методичному центрі науково-освітніх інновацій та моніторингу, повинні мати документи, які підтверджують рівень їхньої освіти за Національною рамкою кваліфікацій (НРК), а саме:
– диплом молодшого бакалавра (6 рівень НРК) – для педагогічних працівників закладів позашкільної освіти, які працюють на посадах керівника гуртка, вожатого, екскурсовода, інструктора з туризму, керівника туристичної групи, культорганізатора;
– диплом бакалавра (7 рівень НРК) – для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які працюють у класах початкової, основної школи (І-ІІ ступеню); закладів дошкільної освіти та закладів позашкільної освіти, які не працюють на посадах керівників і методистів;
– диплом магістра (8 рівень НРК).
Порядок оцінювання результатів навчання.
Форми проведення – комплексна контрольна робота, діагностування, захист індивідуальних та колективних проектів, підготовка доповідей та виступів на конференціях, педагогічних читаннях, освітніх виставках.
Інструментарій – анкетування, он-лайн тестування з автоматизованою перевіркою результатів, самооцінювання за поданим переліком питань для самоконтролю, проекти, доповіді, підсумкове опитування для отримання статистичних даних про ставлення до різних аспектів підвищення кваліфікації (змісту, організації, забезпечення тощо), виявлення рівня задоволеності результатами навчання.
Реалізація Концепції забезпечить:
Обсяг фінансових, матеріально-технічних і трудових ресурсів, необхідних для реалізації Концепції, визначається щороку з урахуванням можливостей державного і місцевих бюджетів.
Реалізація Концепції здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством, а саме:
Copyright © 2015-2021 «Портал створено в рамках проекту «Партисипативнадемократія та обґрунтовані рішення на місцевому рівні в Україні», якийвпроваджується Асоціацією міст України спільно з Норвезькою асоціацією місцевих регіональних владза фінансової підтримки МЗС Норвегії»