Ключові завдання вчителя першого класу Нової української школи на вересень
Вересень у 1 класі НУШ — адаптивний.
На реалізацію цього завдання наказом МОН України від 20.08.2018 № 923 затверджено Методичні рекомендації щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу.
Умови адаптації в перший місяць навчання
знайомляться зі школою та класом
мають легкий портфель,
без важкого приладдя і книжок вивчають безпечну дорогу від дому до школи
опановують і приймають правила класу
напрацьовують алгоритми повсякденного життя в школі.
Перший місяць в 1 класі
Основна новація провадження освітнього процесу в 1-х класах ЗЗСО — структурування змісту початкової освіти на засадах інтегративного підходу у навчанні.
Дидактичний зміст процесу інтеграції полягає у взаємозв’язку змісту, методів і форм роботи. Інтеграцію навчального матеріалу з різних навчальних предметів здійснюють: навколо об’єкта чи явища довкілля задля розв’язання проблеми міжпредметного характеру аби отримати творчий продукт тощо.
Тематичний простір
Серед оптимальних моделей інтеграції у початковій школі виокремлено інтеграцію навколо соціокультурної теми/проблеми під час тематичних днів/тижнів.
Створення єдиного тематичного простору дає змогу:
уникнути дублювання інформації у змісті різних навчальних дисциплін
розглянути аналогічний матеріал одночасно з різних боків, за допомогою різних дидактичних засобів.
Так учитель забезпечить:
збалансованість у сприйманні інформації різних освітніх галузей
психологічно комфортну атмосферу навчальних занять.
Перші тижні навчання в 1-му класі — важливий етап для створення в класній спільноті: атмосфери прийняття, довіри, взаємозацікавленості
бажання слухати одне одного, висловлюватися.
основи для усної взаємодії учителя з учнями та учнів між собою.