ТРИВАЄ МОДИФІКАЦІЯ ПРОЄКТУ «ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН», ФУНКЦІОНУВАННЯ ЯКОГО ЗАПЛАНОВАНЕ У ФОРМАТІ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМИ
Спільно з Міністерством цифрової трансформації України та міжнародними партнерами опрацьовується питання продовження та модифікації проєкту «Всеукраїнська школа онлайн».
За попередніми робочими домовленостями підтримка та технічний супровід цієї онлайн-платформи забезпечуватиметься структурою, підпорядкованою Міністерству цифрової трансформації України, змістовне наповнення – Міністерством освіти і науки України.
Платформа створена на базі OpenEdX. На ній сьогодні успішно працюють такі освітні ресурси, як Прометеус, EdEra. Отже, інтерфейс і функціонал є знайомим для багатьох вчителів і учнів. Багато країн використовують OpenEdX як свої власні освітні національні платформи (Іспанія, Ізраїль, Польща, Саудівська Аравія та інші).
На цій платформі будуть зібрані відеоконтент, тестові завдання, матеріали для вчителів, курси для підвищення кваліфікації вчителів. Вже є демо-версія відповідної платформи, яка готова до наповнення контентом. Наразі триває організація закупівель контенту (необхідні нормативно-правові акти щодо проведення закупівель перебувають на погодженні в центральних органах виконавчої влади).
Також МОН веде перемовини з міжнародними партнерами щодо підтримки проєкту «Всеукраїнська школа онлайн» та залучення до нього всіх зацікавлених.
РОЗПОЧАТО ПІЛОТУВАННЯ ДЕРЖАВНИХ ШКІЛЬНИХ Е-ЖУРНАЛІВ ТА Е-ЩОДЕННИКІВ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Міністерство освіти і науки України розпочало проєкт з пілотування безкоштовного програмного забезпечення для створення та ведення шкільних електронних журналів та щоденників. Нове програмне забезпечення розроблене на базі державної модульної системи АІКОМ (раніше ДІСО).
Наразі проєкт проходить тестування. У випробуванні нових е-додатків беруть участь по два-три заклади освіти з кожної області. Після завершення цього етапу (орієнтовно вже у листопаді цього року) державні е-журнали та е-щоденники стануть доступними всім українським школам на безоплатній основі.
Ті школи, які перейдуть на ведення електронних журналів, зможуть відмовитись від їх дублювання в паперовому вигляді. Для цього МОН готує відповідні зміни до низки нормативно-правових документів.
Для користувачів (вчителів, батьків, учнів) будуть підготовлені детальні роз’яснення та відеоінструкції щодо користування новими інструментами.
ПОСТІЙНЕ ОНОВЛЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ ЄДЕБО
На базі Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО) розроблені та запроваджені вебсервіси з наступних послуг:
проведення перевірки достовірності документів про освіту;
проведення перевірки студентських та учнівських квитків закладів вищої, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти;
отримання даних про студентські та учнівські квитки закладів вищої, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти;
отримання інформації про осіб, які здобувають вищу, фахову передвищу та професійну (професійно-технічну) освіту на денній формі навчання.
НОВІ МОЖЛИВОСТІ ЩОДО ЛІЦЕНЗУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З 1 ВЕРЕСНЯ 2020 РОКУ В РЕЖИМІ ОНЛАЙН
З 1 вересня 2020 року надання 16 адміністративних послуг з ліцензування провадження освітньої діяльності у сферах вищої, післядипломної, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти здійснюється виключно в електронному вигляді через модуль «Електронне ліцензування» Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
Перехід від паперової до електронної форми надання послуг з ліцензування дозволив суттєво спростити процедуру отримання таких послуг для закладів освіти та забезпечив прозорий порядок розгляду документів, що надходять до Міністерства для отримання ліцензій на провадження освітньої діяльності у вищезазначених сферах.
На цей час Міністерством здійснено заходи щодо інтеграції ЄДЕБО до Єдиного державного вебпорталу електронних послуг порталу «Дія». Після запуску порталу «Дія» здобувачі ліцензії (ліцензіати) зможуть подавати заяви та отримувати послуги з ліцензування освітньої діяльності, зокрема через «кабінет» МОН на вказаному порталі.
ВПРОВАДЖЕННЯ В ШКОЛАХ ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
За оперативними даними місцевих органів управління освітою, навесні цього року для організації освітнього процесу із застосуванням інструментів для дистанційного навчання педагогічні працівники закладів освіти найчастіше використовували наступні інструменти: Viber, Skype, Zoom, електронну пошту, Google Classroom тощо. Проте МОН продовжує роботу щодо залучення більшої кількості інструментів для організації дистанційного навчання, які будуть зручними для всіх учасників освітнього процесу.
Так, у рамках співпраці Міністерства освіти і науки України з ТОВ «Майкрософт Україна» у зв’язку зі значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, досягнуто домовленостей щодо допомоги українським закладам освіти в налагодженні процесу проведення онлайн занять, безкоштовно застосовуючи центр командної роботи Microsoft Teams for Education.
Цей сервіс включає наступні опції:
організація віртуальних класів, онлайн-уроків (із можливістю їх запису та перегляду в будь-який час), засідань педагогічних рад тощо;
можливість створення закритих чатів для спілкування;
здійснення відеоконференцій (до 300 учасників без обмеження в часі);
завантаження матеріалів, можливість їх зберігати та ділитися ними;
створення цифрових зошитів і журналів успішності;
планування завдань, контроль їх виконання, оцінювання;
формування електронного розкладу;
систематизація навчальних матеріалів;
можливість додати електронні підручники/освітні ігри;
можливість організувати дистанційне навчання в асинхронному та синхронному режимах;
розміщення оголошень, дайджестів для всіх учасників освітнього процесу.
Також МОН веде перемовини з іншими компаніями щодо забезпечення закладів освіти різними безкоштовними інструментами дистанційного навчання, зокрема ГО «Фонд підтримки інформаційного забезпечення студентів», ТОВ «Еволюшн Груп», ТОВ «Інтерактивні системи навчання» тощо.